De Reis door Jouw Zelf in Bewust Worden en het Her-Ontdekken en Her-Inneren wie Jij Bent in Essentie

Hier geef ik een aantal zeer praktische oefeningen die makkelijk uitvoerbaar zijn. De kunst is om het vol te houden tot je voelt ze niet meer nodig te hebben.

 

DNA-peopleportal.png

Activeren van je LintLichaam ~ LightBody

 

Als je dan uiteindelijk zover bent dat je voelt dat je je lintlichaam verder kunt activeren, dan kan je de volgende oefening door, welke ik doorkreeg. 

Je visualiseert, en later gebeurt dat gewoon, dat je lichaam helemaal leeg is. Zelf zie ik dan een wit lichaam van binnen. Alleen maar licht. 

Dan laat je het hele universum toe in je lichaam. Zoek bv een foto van hoe een sterrenstelsel er uit ziet, of een afbeelding van het universum, een plaatje wat je raakt in ieder geval. Dat visualiseer je dan weer in je witte lintlichaam. Het kan zijn dat je nog een omtrek voelt, maar die wis je gewoon. Laat de lijntjes verdwijnen, de afscheiding van jouw lichaam en geest en het universum bestaan dan niet meer. 

Je bent één met het Al. 

Door deze oefening toe te passen, zal je andere ervaringen gaan beleven dan je tot nu toe gewend bent en daardoor krijg je meer toegang tot dat wat er ook is, naast de realiteit waarin we nu denken te leven. 

Een heel goed product om je lichtlichaam te ondersteunen is Ormus, voor meer info en een goed adres waar het te verkrijgen is geef ik deze link: http://healthspirit.info/healthspirit.info/Welkom.html

 

 

 

 

In Jezelf keren en antwoorden krijgen

Mocht je ergens mee zitten en je een antwoord wilt van jouw Hoger Zelf om te weten wat je moet doen, dan is het van belang dat je dat niet gaat zitten bedenken, maar dat je in zelf keert en je daardoor het antwoord krijgt. 

Deze oefening helpt je daarmee op weg. 

Stel je zelf eerst de vraag die je wilt weten. 

Richt je dan een tijd op de afbeelding hiernaast. Doe je ogen dan dicht en na een tijdje weer open. Herhaal dit een hele tijd en blijf goed doorademen naar je buik. Relax zoveel mogelijk door je ademhaling en door je te richten op de afbeelding. Als je zover bent dat je steeds een licht ziet zoals de afbeelding met je ogen dicht, kom je in een andere staat van zijn. 

Ademhalen, licht zien, relaxen telkens weer. Je komt dan in een meditatieve staat waarbdoor je niet meer nadenkt. Je gedachten verdwijnen hierdoor en uiteindelijk komt een antwoord zomaar binnen. Blijf niet de hele tijd bezig met de vraag die je hebt, maar richt je puur op die ademhaling, het licht en het relaxen van je lichaam. 

Een oefening die je ook vaker moet herhalen voordat je deze onder de knie hebt, maar het werkt perfect. 

Vanuit je gedachten kun je namelijk vaak niets oplossen, wel vanuit je Hoger Zelf, waar iets heel anders gebeurd en waardoor je bewuster wordt. 

Ga door met oefenen tot je een duidelijk antwoord hebt. Je zult het echt weten als het zover is. 

 

Aarden 

Soms gebeurt het gewoon dat je energie daalt door wat dan ook. Dat je energetische trilling dus lager is dan waar je zou moeten zitten. 

Ten eerste is het goed te bekijken waar je je bevond en wat je deed op het moment dat je energiepeil daalde. Dat goed onderzoeken en kijken of het een energie is waar je je niet meer moet inlaten of bekijken hoe je ermee om moet gaan. 

Mensen die zich van bepaalde energieën niet af kunnen sluiten of echt teveel open staan, verliezen veel sneller meer energie. Heel vervelend, want het is juist je innerlijke natuur om open te staan, maar staat jouw energiepeil dat niet toe, dan moet je én bijtanken én leren jezelf af te schermen én intussen bouwen aan je energie, zodat deze op peil kan blijven. 

Als je niet gewend bent om met verschillende energieën om te gaan, zal je er eerder last van hebben. Heb je nog niet genoeg gedaan aan bewustwording, zelfhealing, kan dat ook een reden zijn waarom zijn waarom je energie verdwijnt. 

Aarden kun je doen dmv lekker fysiek bezig te zijn met de aarde, dus bv tuinwerkzaamheden, wandelen in het bos, met je blote voeten in het gras lopen, languit liggen op de grond in de natuur, eten (let op goed voedsel, want is je energiepeil laag, dan ligt junkfood op de loer als snelle opkikker, maar je word er alleen lamlendiger van), slapen en dus gewoon rustig aan doen. En na het bijkomen kijken hoe je het in jezelf kunt veranderen en waardoor het nou precies komt. Vaak heeft het ook te maken met jouw eigen grenzen overgaan en waarom dat is, is ook aan jou om te ontdekken. 

Een goede oefening om vanuit jezelf je eigen kracht, je eigen energie in jezelf te aarden is je aura sterker maken. 

Dit kun je eerst als meditatie oefening gebruiken en later kun je het op ieder gewenst moment toepassen. 

Ga staan, zitten of liggen (staande is sterker in dit geval, maar als je dreigt om te vallen, dan de andere twee houdingen oefenen). Visualiseer om je fysieke lichaam heen een eivorm van wit licht. Niet helemaal doorzichtig, ook niet te dicht. Iets als een zeer dichte mist, maar ook niet benauwend. Deze eivorm zit wel stevig om je heen. Het loopt een eindje onder je voeten door en ook een stuk boven je hoofd. Dit houdt direct de afstand in tot anderen. Je voelt wanneer anderen in jouw energie stappen, jouw energieveld, jouw aura. Dat mag niet zomaar. Ga je een dieper contact aan met iemand en komt dat van twee kanten, dan kan het natuurlijk wel, maar daar moet je bewust open voor staan. Bovendien kost het dan vaak geen energie. Hoewel als twee mensen elkaar toelaten in elkaars energieveld, dan zal de energie altijd uit willen wisselen van beiden. Zie dat als de wet van de communicerende vaten, die willen gelijk worden. Als het energiepeil te veel verschillend is, dan moet je dus oppassen dat het niet te vermoeiend wordt voor allebei. De één verliest dan energie, de ander tapt af, maar voor die persoon is het ook vermoeiend, want die is nog lang niet op dat level. Dan is het dus raadzaam om voorzichtig en met beleid te handelen. 

Het ei wat je om je heen trekt is je energieveld en je beschermingsveld. Als je loopt is het dus ook een stukje in de aarde voelbaar. Regelmatig zul je je energieveld moeten controleren op vervuiling, te dun of te dik worden en op de veerkracht en flexibileit. Er zijn mensen die hun energieveld zo ongelooflijk strak om zich heen hebben, daar kom je niet door. Er zijn ook mensen die hun energieveld zo sterk hebben dat ze iedereen om zich heen domineren daarmee. Ook dat is niet goed. De juiste balans dus. En soms is het gewoon zo dat je het even kwijt bent. Als je de juiste technieken kent dan kan je vrij snel weer op de been zijn, maar soms is het ook echt nodig om langer uit te rusten, omdat er meer aan de hand is. Omdat je juist met een stuk zelfhealing bezig bent, omdat er juist energie uit je lijf moet verdwijnen, omdat je iets geheelt hebt. Een griepje, een verkoudheid is meestal het gevolg, erger is te voorkomen door in de rust te gaan. 

Alle andere oefeningen hebben hier ook weer mee te maken uiteraard. Het één kan niet zonder het ander. Alles staat in verbinding met elkaar. In jou, om jou heen. Zo boven zo beneden, zo micro zo macro en zo binnen zo buiten.

Zie ook mijn blog Aarden en beschermen. 

 

Je Innerlijke Bron

 

Contact maken met je Innerlijke Bron en daardoor van binnen naar buiten stralen. 

Het is één van de dingen die je Kracht opbouwt. Heel veel mensen werken met die uiterlijke kracht, maar dat wat buiten jezelf ligt is niet de werkelijke kracht en die is meestal vernietigend ook nog. 

Als je de energie van je Innerlijke Kracht weet aan te boren en te gebruiken, dan kan je veel meer. Dan gebruik je alles vanuit je eigen zijn. Hoe meer en sterker je dit kunt, hoe minder je nodig hebt van de buitenwereld. 

Kun je je dan van hier uit ook verbinden met anderen, dan is dat heel mooi, naast de hartverbinding. 

De oefening gaat als volgt:

Je gaat in je rust zitten of liggen. Je sluit je ogen (later kun je ook alles met je ogen open en op iedere plek toepassen en uiteindelijk is het iets wat automatisch gaat). 

Je richt je op de plek waar je zonnevlecht (navelchakra) zit en je gaat daar naar binnen. Je voelt hoe het daar voelt en je laat als het ware je licht, je kunt een zon voorstellen, schijnen op die plek. Misschien word je eerst misselijk en kun je niet verder, maar telkens wat oefenen helpt goed. Je komt er steeds verder mee. 

Is de zon op de plek van je zonnevlecht aanwezig, dan ga je het groter maken. Vanuit dit centrale punt in je lichaam laat je het door heel je lichaam gaan. Het stroomt dan overal, van je voeten tot aan je kruin. Dit zal misschien niet direct gebeuren, dat geeft niet, gewoon doorgaan tot het wel lukt. Iedere dag een beetje meer. En soms lukt het misschien ook even niet. Is ook goed. 

Gaat het wel lukken, dan ga je weer verder. Je gaat net zover en net zolang door tot je de straling vanuit Je Innerlijke Bron, de zonnevlecht, tot buiten je lichaam voelt. Tot je aura ermee gevuld is en dat het dan nog schijnt ver buiten jouw aura. 

Maar zorg er altijd voor dat binnen in jou die kracht blijft. Merk je dat je meer aan de buitenkant schijnt, dan binnenin, dan keer je weer terug en begin je weer bij jezelf. Want Jij bent altijd degene die vanuit de eigen innerlijke bron leeft. Doe je dat niet, dan word je vermoeid en geef je dus teveel weg van je eigen energie en dat maakt je weer zwak. 

Jouw eigen stralende kracht maakt jezelf ook altijd beter en zorgt uiteindelijk dus ook voor jouw omgeving. Mensen die dit op kunnen pikken, zullen zich ook beter voelen en kunnen eventueel ook die kracht gebruiken om hun eigen kracht aan te boren. 

Maar het moet dus echt niet zo zijn dat je het weggeeft als je er zelf niet zit. 

 

 

Zon

 

Mensen die te weinig zon zien krijgen snel last van vermoeidheidsverschijnselen en krijgen eerder stress en andere fysieke klachten. 

Wat je heel goed kunt doen is de zon visualiseren. 

Ga in je rust en sluit je ogen en zie de zon gewoon voor je. Probeer het met je dichte ogen te zien en laat het zonlicht zo door je hele lichaam gaan. Vooral heel praktisch in de herfst en de winter als de dagen kort zijn en er weinig zonlicht is. 

Als de zon schijnt dan kun je ook het zonlicht zo binnen laten komen, door met gesloten ogen in de zon te 'kijken'. Ben je hier meer aan gewend, dan kan je ook met open ogen in de zon kijken. Pas altijd wel op dat je niet overdrijft, want je kunt er in het begin ook duizelig van worden. 

Draag het liefst ook geen zonnebril als het even kan. Zo krijg je namelijk meer zon binnen. 

Ook je huid wil graag zon, dus geef het de kans. Laat je niet verbranden, maar bouw het op. Vermijd zonnebrandmiddelen, want die zijn behoorlijk giftig. Beter is je huid soepel te houden met bv kokosvet, olijfolie. En zorg er voor dat je op het warmst van de dag, in de zomer dus, de schaduw opzoekt. 

Verder is het heel goed om het hele jaar door veel buiten te zijn en om vooral geen zonnebril te dragen als het even kan, want zonlicht wat je via je ogen binnen krijgt maakt helderder en is zeer voedend. Denk aan sungazing. 

 

 

Balans

 

Een goede oefening om je beide hersenhelften in balans te krijgen is de oefening van het visualiseren van het symbool van oneindigheid. De zogenaamde 8-vorm. 

Sluit je ogen, en later kun je het met je ogen open, en visualiseer het symbool. Ga in gedachten de 8-vorm en met je gesloten ogen de 8-vorm langs. Van links naar rechts een aantal keren en dan van rechts naar links. 

In het begin kost het misschien moeite, maar ook hier weer.. oefening baart kunst.

Als je dit kunt, dan kun je het ook visualiseren in je lijf. Zowel horizontaal als verticaal. 

Hart openen

 

Om je hart te openen en open te houden is het belangrijk dat je contact met je hart hebt. 

Je hart verteld je veel en als je het open hebt, dan kun je met iedere situatie, met ieder mens of dier, plant of wat dan ook, contact maken. 

Visualiseer, het liefst s'ochtends voor je opstaat, jouw eigen hart als een gouden hart vol van liefde, voor jezelf en alles om je heen. 

Probeer ook werkelijk te voelen dat jouw hart zo is. Voor mensen die veel hartezeer hebben gehad een hele goede oefening om deze pijn te helen en weer open te gaan staan. 

Hierdoor maak je je eigen wereld weer mooier, op alle fronten. 

Heb je erg veel moeite met deze oefening, dan is het ook heel goed om simpelweg harten te tekenen. Gewoon heel simpel op een kladblaadje bijvoorbeeld, maar in een later stadium misschien fijn om met kleuren te werken. Maar dat hoeft niet. 

 

Licht meditatie

Zoek voor jezelf een rustig plekje waar je niet gestoord wordt. Zet eventueel een fijne zachte muziek op, zodat je achtergrondgeluiden niet hoort. 

Breng je ademhaling naar het onderste van je buik en adem rustig in en uit, zodat je de rust in jezelf ervaart. 

Zet je zelf daarna in een wt/gouden licht, om je heen en breng dat ook naar binnen toe. Zorg dat dat licht zich in je hele lichaam verspreidt. 

Dan vraag je om alles los te laten wat niet bij jou hoort en dan visualiseer je dat er magneten om je heen zijn die dat uit je trekken en dat het rustig weg vloeit. Het wit/gouden licht zal dan steeds meer toenemen in jou en om jou. 

Dit is een oefening die je vaak langer moet volhouden tot dat je het gevoel hebt dat je 'schoon' bent. 

Het kan best zijn dat je het dan langere tijd niet weer hoeft te gebruiken, totdat je voelt dat het weer eens nodig hebt en dan begin je weer. 

Zo gaat dat met vele oefeningen. Soms is het handig ze te herhalen na verloop van tijd. 

 

Muziekbad

 

Neem zo vaak mogelijk een muziekbad met hogere frequentie muziek. 

Zorg dat je op een rustige, warme plek bent, eventueel met een deken over je heen. 

Luister het liefst met een koptelefoon op, zodat je niet gestoord wordt door omgevingsgeluiden. Zonder kan uiteraard ook wel als je daarvoor de ruimte hebt. 

Sluit je ogen al je wilt en luister gewoon en voel de muziek door je lichaam. 

Je kunt ook een muziekbad nemen met mooie beelden. 

Zelf heb ik een aantal video's gemaakt (zie Video's) met eigen gemaakte foto's en prachtige muziek, ook dit werkt enorm helend. 

 

Buikademhaling

 

De buikademhaling is belangrijk voor de bloeddoorstroming, waardoor herstel van ziekte makkelijker gaat. Door deze oefeningen gaat je energie beter stromen waardoor stress in het lichaam afgevoerd wordt. Stress is ook een bron van ziekte.

Tijdens een meditatie, een muziekbad of alle andere oefeningen is het goed hier mee te beginnen en door te zetten. Op een gegeven moment doe je het automatisch. In tijden van meer stress heb je misschien de neiging om weer hoger te gaan ademhalen en dan is het raadzaam deze oefening weer extra op te pakken en er mee door te gaan, totdat je het weer onder de knie hebt. 

Bij angst en paniek aanvallen is dit ook een hele goede remedie. Mensen die te hoog ademen zullen ook eerder last hebben van duizelingen en hyperventialtie. Mocht je extreem last hebben van dit soort dingen, oefen het dan met iemand erbij.