De Reis door Jouw Zelf in Bewust Worden en het Her-Ontdekken en Her-Inneren wie Jij Bent in Essentie
Home » 17-11-2015 Heen en weer

17-11-2015 Heen en weer

Hehe, het is 19.00 uur en ik zit. In de camper ja!

De Goden zij GeDankt!

Vanmorgen in het plaatsje waar ik gisteren strandde opgestaan in de mist en met hoe toepasselijk voor mn neus een bord met Villa Del Misterio, wie verzint dat? Universum toch, ik niet hoor haha.

Bienvenidos a Obanos stond er ook bij en een afbeelding waarbij een man een vrouw met een mes bedreigd. Lekker dan.

Nog tijdens de mist kwam een chagrijnige garageman even onder de motorkap kijken en verdween ook weer heel snel. En toen en toen en toen? Wat moest ik doen? Bellen met deze en gene, waarbij gene ik niet kon bereiken, maar wel deze. In dit geval Ger. Tijd met Ger gesproken en die gaf me het advies om toch naar de Peugeot garage te gaan in Estelle, de plaats die ik ook al door kreeg om naar toe te gaan. Maar dan moest ik ook weer afgesleept worden door een sleepdienst. Quanta Costa dus. Tijdens dat ik nog met Ger sprak, kwam vanuit de wijnproeverij een zeer rustige man, die goed engels sprak en ongelooflijk fijn meedacht en actie ondernam voor mij. Hij gaf zijn niet zo bereidwillige collega opdracht voor mij te gaan bellen. En dat gebeurde. Na heel veel telefoontjes zou een sleepdienst mij voor 188 euro naar Estelle brengen, naar de Peugeot garage. Ik zat in de 'ik weet het anders ook niet' modus, maar voelde ook dat dit ok was, dus ok ok. Nog even weer met Bart gebeld (ook een grote steun en toeverlaat hoor! En ik denk dat hij mij ondertussen het beste kent, want is iemand die kan luisteren en heel goed ook, zo fijn) en toen ik zei dat ik de boel op de plek wilde hebben en dat gedaan had, kwam ook de sleepdienst er aan. Right on time.

Deze Espanol kon ook geen Engels, maar dit was een zeer invoelend man en met oogcontact en makkelijke woorden begrepen wij elkaar volkomen. Helemaal leuk! Het op de sleepauto zetten van de camper deed hij ook nauwgezet en weer mijn bewondering dus, want het is nogal wat zo'n joekel van een camper op een laadbak te zetten. Toen we gingen rijden nam hij bij de eerste de beste tunnel ook gas terug om te zien of het echt wel paste. Hij moest er zelf om lachen dat het goed ging, zonder onzekerheid trouwens, maar wel de voorzichtigheid. Mooi om te zien. En ik had natuurlijk wel gezegd dat het Mi Casa was.

Ik heb zo goed en kwaad als ik kon onderweg wat verteld nav zijn vragen die ik ook zo goed en zo kwaad als ging verstond. Oa of ik Solare was.. ik zei Si met natuurlijk de handbeweging van tranen erbij en een smile ook overigens, want het is.

Verder heb ik wat foto's gemaakt onderweg, omdat het kon (voordeel van ernaast zitten en wat meer kunnen kijken). Een prachtige omgeving weer.

Bij de garage aangekomen camper eraf, met een aardige wiebel op het laatst, maar ging verder allemaal goed, muchos gracias en super voor de sleepdienstman. Toen de receptie bij de Peugeot, iemand die ook wat engels kon en ook zijn best deed. Ik leverde mijn vertaalde briefje in met daarop wat er zoal was gebeurd, hij begreep het. Maar het was inmiddels 13.00 uur en vanaf die tijd hebben ze pauze tot 15.00 uur en ik moest ook van het terrein af, want dan sluiten de hoge hekken. Ik vroeg of hij ergens iets wist waar ik kon douchen, want na anderhalve week niet douchen had ik daar wel zin in. Hij verwees me naar Camping Lizarra, dus ik de routeplanner aan en richting die camping lopen om te vragen of ik er zou kunnen douchen en evt overnachten indien nodig. Want nogmaals op het terrein van de garage had dat niet gemogen.

Ik maakte een prachtige wandeling en het was weer heerlijk warm en na een aantal km's lopen, omhoog, omlaag, door een tunnel, lopend op de Camino de Santiago zelfs, kwam ik bij de camping. Veel kerken gezien, allemaal prettig van sfeer, net zoals het hele plaatsje Estelle. Als je op een leylijn zit dan kan dat fijn zijn of helemaal niet, ligt er net aan of het is verstopt of niet. Hier voelde het goed. Kwam ook veel wandelaars tegen en iedereen groette. Even helemaal anders en echt heel fijn. Kleine gesprekjes ook tussendoor. Joepie!

Onderweg kreeg ik door dat ik een douche zou krijgen en ik 'zag' een vrouw die me een lift aan zou bieden. Ik dacht ok, we zullen zien.

Bij de camping aangekomen een vrouw die al gauw iemand haalde om engels te spreken en jaaaa, ik mocht daar komen douchen en als ik moest overnachten was het ook geen probleem. Dus zei ik dat ik dan terug zou gaan naar de garage en spullen zou halen om te douchen. En jawel toen kreeg ik de lift van de vrouw in haar auto. Helemaal blij!

Ik moest nog wel een 20 minuten wachten voordat de garage weer open was en kon toen even nadenken over wat ik mee zou nemen. Een binnenslaapzak zat nog in mn rugzak en de rugzak had ik op het bovenbed liggen (die zat eerst in de topbox bovenop, maar ik had die er uit gehaald toen Bieke weg ging, want toen moest daar wat uit, dus kwam goed uit dat ik die binnen had gelegd), gauw handdoek erin, toiletspullen en wat warms mee voor evt de avond doorbrengen, mocht ik daar moeten overnachten. En jawel weer die km's lopen. Weer leuke korte gesprekjes onderweg. Op de camping aangekomen kreeg ik een huisje aangeboden, ik zou er de nacht gratis door mogen brengen als nodig en ik kon eerst een douche nemen. Fantastisch! Gewoon zomaar! Don't worry zei het jongmens steeds, it's allright. Zag mijn vermoeide hoofd wss ook wel en mn haren die aan een schoonmaakbeurt toe waren. Dus lekker onder de douche gestaan en daarna gewoon een tijd gezeten. Bart nog even gesproken die me weer supportte en vroeg hoe het was en toen hij zei ga je nu maar verder klaarmaken, want straks komen ze je halen, ben ik ook idd mn spullen gaan pakken en richting receptie gelopen, hoewel ik ook wel even de neiging had om daar op een bed te gaan liggen. Niet gedaan dus. Ik dacht.. als het een kleine reparatie is, dan moet de camper klaar zijn voor de garage sluit om 19.00 uur en jawel, ik liep terug en de telefoon ging.. camper klaar! Goed aangevoeld Bart, ik zeg wel vaker dat je beter bent in dat soort dingen dan je denkt haha).

Dus die km's weer terug gelopen en uit laten leggen wat er was. De afsluiter van de injectiepomp was stuk (de man had mijn vb gevolgd en de translater zn werk laten doen en alles op een briefje geschreven, fun!) en dus vervangen. Verder controle brandstofdruk gedaan, susstitucion ventiel (niet vertaald) en alles was met een ritje getest na het werk. Ook olie was nagekeken en was ok. En toen ik zag dat weer koelvloeistof minder was, heeft ie dat ook nog bijgevuld.. en ik bedenk me nu.. shit vergeten zekeringen te laten controleren, want volgens mij werkt dat lampje niet. Moet dus nog, of ik doe dat zelf (dat moet ik kunnen volgens mij) of moet er nog iemand bij. Ook weer even heel duidelijk gevraagd hoe de diesel heet hier in Spanje en ja dat is gewoon diesel. Mooi zo. En echt gevraagd of het nu ook echt echt goed was. Een duidelijk ja en ook een flyer erbij voor evt Peugeothulp verder onderweg (ik ga het niet meer nodig hebben heb ik besloten, want de camper rijdt gewoon als een tierelier heb ik ook besloten).

Morgen hier in het dorp wss even tanken dan en ook nog wat boodschappen doen. En ik wil ook nog extra olie mee voor onderweg. Avia zit even verder op (en ik denk even aan het feit dat het zo stom is om al deze oude materialen te moeten gebruiken, maar het is niet anders voor nu, ik hoop dat de ontwikkelingen zo gaan dat openbaar wordt wat mogelijk is, ook vooral op vrije energie gebied, want dat moeilijke gedoe is vervelend, vooral als je weet dat het anders kan).

Ik heb de garageman ook gedankt voor zijn werk (was niet de monteur trouwens, maar iemand van de receptie) en de service, heb uiteraard de rekening betaald a 229 euro, moest contant, want mijn bankpas deed het niet.. wat mis ik op mijn bankpas dat die het niet doet vraag ik me dus af? Moet dus mss ook even naar een bank om te kijken waar ik wel kan betalen met mijn gewone pas, anders hebben we dat weer. Gelukkig was ik zo wijs geweest contant geld mee te nemen, maar dat gaat nu wel heel hard minder zijn. Ik hoop dus dat ik Portugal haal al met al. Ik ga ook geen omweg meer maken weet ik wel. Gewoon straight ahead nu. Rustig en relaxed, dat wel.

En ik wil aan m'n healingwerk toe komen ook. Ook belangrijk. Vandaag even niet in ieder geval. Het is wel mooi geweest zo.

Ik sta nu bij een zwembad en sportvelden in de buurt. Het is hier druk op het moment. Maar volgens mij als ik m'n ogen ga sluiten, zoef ik ver weg. Ik wacht nog even, maar ik ga er op tijd in, dat weet ik wel. Morgen maar verder kijken hoe ik ga rijden, richting Burgos in ieder geval, en uitzoeken waar ik onderweg wil stoppen.

Dankbaar dat deze dag voor mij weer lekker in de camper mag besluiten in m'n eigen bed. En ook dankbaar voor de zon die heel de dag scheen en die ik nu ook wel voel in gezicht.